saya suka pakai mask =D

Hari ni nak cerita tentang topik penjagaan kulit. Kalau dulu dulu time sekolah, suka sangat pakai sabun papaya berharga rm 6 la kot pastu pegi sekolah pakai krim temulawak. Bila da besar besar, makin rumit pulak penjagaan muka. Bagi kulit yang alergik jangan tiru ye, sbb saya guna combination product, hehe. Sekarang saya guna :

1. Sabun Tia Amelia





 

2. Toner Tia Amelia

3. Moisture cream : from Simple





boleh tengok lagi product simple kat simple website, sesuai untuk kulit sensitif dan tiada bau.


4. Bio oil, waktu malam sebelum tito

Haa, ini lah rutin penggunaan produk yang saya guna untuk jaga kulit muka. Bio oil pun boleh guna di kawasan lain contohnye tumit kaki untuk kulit yang pecah2, atau boleh guna dekat mana mana parut. Tapi penggunaan  kene berterusan ye, istiqamah kata orang. Lepas tu saya memang suka sangat pakai mask. Dah pernah cuba Skinfood, watson tapi setakat ni paling suka guna mask Elianto. Sebab lapisan dia sesuai dengan muka kita, dan bahagian mata dan hidung pun ada. Jadi keseluruhan kulit dapat benefit. Hari tu beli dapat murah coz ada promo, 10 keping RM 29. Biasanya 1 keping RM 3.50. Mask ni biasa pakai 2 kali seminggu.

from Elianto : Mask kesukaan =)

Tulah perempuan =) anda pula suka guna produk ape?


2 comments:

  1. aku pakai semua tia emilia set dan gune mustika ratu bengkoang sebagai masker.

    #macam old school lak rasa

    ReplyDelete
  2. @rapunzel : i dulu pakai krim kunyit tu tapi tbe2 gatai pakai bio oil..hehe

    ReplyDelete

Leave Cop Jari (,^^)