: Tips tinggalkan orang :

" Saya tak tahu, saya sayang sangat sangat kat dia, tapi dia ada orang lain, ni saya tengah kat rumah family dia....Dia masih bawa saya jumpa family walaupun ada lagi sorang"




Hari tu ada kawan tanye aku, macamana nak tinggalkan orang. Dia kata dia sayang gila gila kat pakwe dia, tapi pakwe dia ada dua makwe. Then aku cakap, 


"Well you pasang la dua?"

Dia takmo, katanya tak leh nak sayang orang len, takot pulak main mainkan orang lain

Pastu dia tanya tanya, dok tanya sampai aku pening...Katanya tataw bila masa yang sesuai nak cakap putus.

Pastu guwa bagi tips sikit, tapi tataw la dia berjaya ke tidak, tapi ritu dia kata thank..SO aku harap dia da okay.

1st, nak tinggalkan orang curang kurang setia, tak payah cakap clash,atau " kita putus!!!!kita jangan berhubung lagik!!" tu semua nonsense.. Bila jadi camtu, dia sure akan pujuk gila gila then ulang semula perangai. So better way, at first senyap, senyap.....senyap... then blah..Cuba, okay? Kalau dia cari cari, suruh je dia cari orang kedua dia tu. 

2nd, jangan sekali kali jumpa walaupun dia ajak berkali kali. Yang last jumpa tu anggap je dah kali terakhir walaupun semanis mana.  Kalau jumpa konpem cair. Jangan la cuba cuba nak create kenangan manis wat kali terakhir buat bekalan hidop. Anggap je dia dah happy dengan madu anda.

3rd, banyakkan kawan sejantina. Sebab mereka leh teman anda 24 jam dan juga untuk elakkan anda dari sesuka hati jatuh cinta dengan orang yang ambil kesempatan time anda tengah sepi gitu..

4th, yakin dengan jalan yang ditentukan Dia... Jangan tinggal yang wajib (,^^)

sebab aku da apply ni untuk tinggalkan  5 orang sama ada skandal yang belum declare atau ex sudah. 


today's word : "Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dpt menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, Maka akan jadi sikitlah org yg memberi peringatan"

p/s : kalau terbaca ini ( to girl yang saya tak pernah jumpa, yg mintak tips tu) sila sms saya untuk bagitau awak dah berjaya atau tidak =D



3 comments:

  1. kalau jumpe, CAIR. haha..betul2...dem, sampai skrg aku benci gila dgn ex aku.

    ReplyDelete

Leave Cop Jari (,^^)