sebab kenapa kita jangan show off broken kat Facebook

Dari penglihatan saya, ramai orang suke post status broken broken atau emo emo dalam fesbuk. Bukan girl je camni, even laki, pengkid, gay, nyah, juga isteri dan suami pun sekarang suka post post status emo kat facebook.

Biar saya curik satu status emo kawan kawan saya=D



"TErkAdAng hati nakal ne rase nk je trime lelaki laen.. Rase nak je trime salam perknalan dari d0rang.. Rase nk je blas renungan nakal d0rang.. Tp nape aku xb0le wat? Dan nape 'dia' b0le je wat sume yg aku xb0le wat 2? Xadil kan? Ape kate kalu aku wat bnda same? Bru adil kan? Hmm"



"totally broken...then,i decide..to let you go.."


[SORI YE KEPADA YANG AKU COPY STATUSNYA]


okeh, sekarang aku list sebab sebab kenapa kita jangan show broken kat FB =D


pertama : mungkin ade orang yang bergembira melihat status broken2 itu..Yelah, maybe dia ada hati             kat partner kita atau si empunya broken status itu sendiri...Itu akan memberi ruang untuk orang 
ketiga masuk campur=D


Kedua : Ia akan menjatuhkan saham empunya status itu...Contohnya ada orang nak ngorat si A. Yang si A asyik2 broken dengan si B. Mesti orang yang nak ngorat tu fikir, " takpe la, si A dalam hati dia hanya ada si B,aku berundur je lah"... ha...kan da tak laku?

Ketiga : Mungkin partner kita dulu adalah seseorang yang kita pernah rampas dari orang lain,..Bila kita broken, mestilah ex orang tu pon happy... "Tulah, padan muka amek aku punya gf/bf...tu la,,..now your turn....KARMA....rasa lah =p "

keempat : Facebook ni adalah real network, banyak family and friend dalam facebook yang kita kenal dalam dunia realiti... Broken status secara tak langsung akan buat orang fikir buruk tentang partner kite...Sedangkan mereka pon tak taw that couple ntah ntah gadoh sebab kecik je, contohnya...main sms pastu tertido...Haa, nanti susah woohh nak cover balik partner kita bila kita dah berbaik. Atau vice versa, family partner kita yang akan menyampah tgok kita coz tak reti handle perasaan sendiri.


kelima : Ia nya akan meng worst kan lagi hubungan tu... Maybe mula mula kita gaduh sebab bangun tido lewat and lambat pegi dating. Bila wat status status camtu, benda akan jadik worst...Partner akan ungkit plak, " Oh, u tu pegi burukkan i kat satu dunia, sekarang nak panggil i sayang sayang pulak? kita clash!!! " ha, kan da putus

Keenam : Kata pujangga, cewah! sayangi la seseorang itu seadanya sama ada pada keistimewaan atau kelemahan dia...Jadi, tak perlu la kita sebar sebar keburukan dia, tapi bila bahagia, dia la raja atau puteri kita...Sekian...panjang lebar dari xana hanami =)


p/s : tapi ada partner yang akan kelam kabut bila tengok status broken pasangan nya di facebook..Time tu la baru nak pujuk pujuk...Jadi apa kata set bagi dia je nampak status tu..hehe =D

3 comments:

  1. btl...tulis sesuatu yg samar je blh la...hehe

    ReplyDelete
  2. btul..rse xperlu kot heboh2 gune jari jemari yg cute tu huhuh

    ReplyDelete

Leave Cop Jari (,^^)