Yang Pertama

saLam=)

beRkata teNtanG YAng peRtaMa...
saya pasti setiap orang mempunyai kenangan yang pertama=)

saya juga..sangat mengambil kira tentang yang pertama..
Pertama makan bersama...filem pertama..sahabat pertama..kekasih pertama=D

SeoraNg sahabat pernah berkata.."are u obsess?"hahahah
sebenarnya saya tidak obsess kepadanya..cuma, apabila dia yang pertama..saya begitu menghargainya....kalau boleh, hati ini menjadi diari yang mencatat segala yang berlaku..

SeindaH gubahan pertama..
yang hadir dari segenap rasa..segenap naluri
Lantas aku begitu berat membenar kau pergi
kerana kau mempunyai, segala yang pertama..

Tapi, kau seakan-akan tidak menyedari
segala yang aku kenangkan itu..milikmu
Naluriku, hatiku, pertamaku itu kamu
sampai kapan akan kau sadari?

haruskah aku Paparkan kembali..detik-detik kecil
yang bagiku sungguh bermakna..
benar, yang pertama itu sungguh sukar dulupakan

Dia, seakan-akan tidak punya hati
berbicara tentang kamu..yang dia mahu
kau juga seolah-olah tidak punya akar hati
menjalar ke segenap hati
menyemai benih harapan
pada tiap yang kau singgahi

Bukan aku tidak betah tanpamu
bukan aku tidak bisa tiadamu
cuma sejak aku mula mengenal tentang hati
aku ingin yang pertama itu abadi
yang Pertama biarlah hingga keakhir

tapi langkah kita berbeda
hati kita tidak menari dalam rentak yang sama

maka apabila aku melepasmu
aku ingin kau benar-benar pergi

No comments:

:a   :b   :c   :d   :e   :f   :g   :h   :i   :j   :k   :l   :m   :n   :o   :p   :q   :r   :s   :t

Post a Comment

Leave Cop Jari (,^^)